Posters


Meevaart project

Meevaart poster 1 Bij een project voor het buurtcentrum De Meevaart deed ik onderzoek naar de betrokkenheid van jongeren om de participatie in activiteiten te verhogen.

Uit het onderzoek kwam voort dat jongeren uit de buurt (Indische Buurt Amsterdam) vooral geinteresseerd waren in ongestoord films kijken, gamen en studeren.
Mijn opdracht was om een fictieve poster te ontwerpen die jongeren zou trekken naar het buurtcentrum.
Bij het ontwerpen hield ik hierarchie in gedachten zodat ik in een oogopslag de aandacht naar het belangrijkste punt kon trekken, in dit geval het logo van De Meevaart en het onderwerp gamen.

De kleur geel van de huisstijl van De Meevaart hielp met het trekken van de aandacht. Verder had ik gekozen voor een kort maar krachtige slogan en een diagonale afbeelding die linksboven begint zodat de lezer meteen wordt aangetrokken.

Hetzelfde deed ik met twee andere posters: films kijken op netflix, en studeren. Meevaart poster 2 Meevaart poster 3


Melkweg Project

Melkweg poster Voor het vak Visual kreeg ik de opdracht om twee verschillende posters te ontwerpen voor de Melkweg Amsterdam. Ik moest me aan de huisstijl houden.

Ik begon te onderzoeken wat de huisstijl van de Melkweg omvatte. Ik gebruikte het lettertype dat speciaal is ontworpen voor de Melkweg en bladerde door het brandbook.

In mijn eerste ontwerp koos ik voor de tinten zwart en wit omdat deze veel voorkwamen in het brandbook en ook paste bij de huisstijl. Het logo van de Melkweg is heel vierkant en heeft een specifieke margin tussen de letters. Ik koos ervoor om dit ook te gebruiken bij het indelen van de artiestenlijst en de afbeeldingen.



Melkweg poster Bij mijn tweede ontwerp ging ik een beetje mijn eigen kant op. Ik gebruikte felle kleuren dat samen een mooi contrast had zodat het opviel maar ook leesbaar bleef.

De artiestenlijsten had ik speels gepositioneerd, bijv. deels achter de afbeelding van een artiest zodat die afbeeldingen naar voren getrokken werd.

Ook koos ik voor felle afbeelingen zodat die extra aandacht trokken.






Project 21e Eeuw

21e eeuw poster Bij het vak Visual kreeg ik de opdracht om een poster te maken voor een fictief museum. Het was de bedoeling om beeld te maken waarbij de 21e Eeuw centraal staat. Verder kreeg ik vrijheid om af te beelden wat ik dacht dat bij de 21e eeuw hoort.

Bij de eerste poster wilde ik een moderne en minimalistische look geven. Ik gebruikte een afbeelding van een cartoon-hand met een smartphone en paste deze aan zodat het alleen zwart-wit was. Hierna gebruikte ik icons van de tentoonstellingen in het museum als apps in de smartphone. Ook koos ik voor een script-font zodat die paste met de cartoon-hand.





21e eeuw poster Ik besteedde wat meer tijd aan de tweede poster die ik had ontworpen. Ik deed onderzoek naar dingen die totaal geen plaats hebben in de 21e eeuw maar die er toch wel zijn, naar mijn mening het Coronavirus. Het virus deed me denken aan de Zwarte Plaag van de middeleeuwen dus zocht ik een oud schilderij die de plaag afbeeldde. Hierna gaf ik het schilderij een bijna iconische toevoeging wat betreft het Coronavirus: een mondkapje. Mijn bedoeling was een ironisch beeld te creƫren waardoor discussies ontstaan over dit onderwerp.

button project